08-12-2022, 03:32 PM | #1 | |||||||||
Üye No: 9209
Üyelik tarihi: Jan 2021
Üye Grubu: Üye
Mesajlar: 79
Konular: 65
Yaş: 65
Şube: Bursa Şubesi İlişki Durumu: Evli
Ruh Hali:
Tuttuğu Takım:
Level: 7 [] Paylaşım: 0 / 170 Teşekkürler: 0 2 Mesajına 2 Kere Teşekkür Edildi REP Gücü : 4
REP Puanı : 10
REP Seviyesi :
|
Çöp Tenekesi
ÇÖP TENEKESİ
Ben bir çöp tenekesiyim Çöpü bana at sevineyim Yerde bir tek çöp göreyim İster misiniz üzüleyim Benim adım çöp tenekesi Kulağını aç duy bu sesi Yerleri temiz tutmaya Davet ederim herkesi İşte yeni bir gün başlıyor. Bugün yine güzel bir gün olacağa benzer. Her taraf pırıl pırıl, her taraf yemyeşil. Ben parkın ortasında bulunan büyük bir havuzun yanında bulunuyorum. Yan tarafımda oturacak yerler var. Daha ileride ağaçlar var, çiçekler var, çocuklar için salıncaklar var. Tanıtım için bu kadarı yeterli herhalde. Ben bir çöp tenekesiyim. Şu an sabahın erken saatleri olduğu için parkta kimse yok. Birkaç saat sonra çocuklar bu parka gelmeye başlarlar. Bir ay oluyor, okullar kapanalı, yaz tatili başlayalı. O günden bu yana park gündüzleri hiç boş kalmadı. Bu böyle iki ay devam eder, eylül ayında okullar açılınca park yine tenhalaşır. Bu parka oyun oynamak için, salıncaklarda sallanmak için gelen çocuklar kavga etmezler, iyi geçinirler. Zaten kavga etmek için bir neden yok ki canım. Park çocuklar neşeli vakit geçirsinler, eğlensinler diye yapılır. Ben çocukların kavga etmeleri için park yapıldığını duymadım. Kardeş kardeş, güzel güzel geçinin çocuklar. Birbirinize kötü söz söylemeyin. Daima iyi ilişkiler kurun. Davranışlarınızda samimi olun. Bakın o zaman her şey ne kadar güzel olacak. Hayatınız bir tat, bir anlam kazanacak. Eğer şimdiden iyi bir çocuk olmak için çaba sarf ederseniz, büyüdüğünüz zaman iyi bir insan olacaksınız demektir. İyi insan, terbiyeli, faziletli, güzel ahlaklı insandır. Bu parka gelen çocukların evde, okulda, sokakta aynen buradaki gibi iyi birer çocuk olduklarına yürekten inanıyorum. Ben düşünceye daldım mıydı zamanın nasıl geçtiğinin farkına varamam. Şu şöyleydi, bu böyleydi diye düşünürken bir de bakarım aradan saatler geçmiş. İşte canlarım, ciğerlerim gelmeye başladılar. Aman hem de üç tane. Üç tane tombik. Gelin çocuklar gelin, gelin de sallanın salıncaklarda, özgürce sallanın, kimse size karışamaz burada, çünkü bu park sizin, buranın sahibi sizlersiniz. Çöp tenekesi böyle düşünürken aniden düşüncesi yarıda kaldı. Bunun nedeni neydi? Çocuklar ellerinde bisküvi olduğu halde çöp tenekesinin yanından geçerken en küçük çocuk bisküvi ambalajını yere atıverdi. Bu durum çöp tenekesinin şaşırmasına neden olmuştu. Şaşkınlığı geçmeden düşüncesinde bir soru işareti beliriverdi. Tahminen on yaşlarındaki diğer iki çocuk nasıl bir davranış biçimi göstereceklerdi? Büyük çocuklardan biri çöp tenekesini merakta bırakmadı ve ambalajı yerden alıp küçük çocuğu incitmemeye, gururunu kırmamaya özen göstererek: “ Canım kardeşim, biz yerleri temiz tutmak için çaba sarf etmezsek sonra her taraf çöpten geçilmez olur. Bunun zararı yine bizedir. Çevremizin temiz olmasını istiyorsak çöpleri yere değil, çöp tenekesine atmalıyız. İşte, bak böyle “ dedikten sonra ambalajı çöp tenekesine attı. Büyük çocuğun olası davranış biçimlerinden en iyisini göstererek ambalajı yerden alıp çöp tenekesine atması takdir edilmesi gereken bir hareketti. Hele hele kardeşini son derece nazik bir şekilde uyarması, kelimelerle anlatılamayacak güzellikteydi. Çocuklar, salıncakların bulunduğu tarafa doğru giderken, çöp tenekesi olanlar hakkında ne düşünüyordu? Dilerseniz bunu öğrenelim. “ Kızmadım canım, hiç kızmadım. Ben küçük çocuğa sahiden de hiç kızmadım. Bilemedi, bisküvilerini yemek isterken, ambalajı ne yapacağını bilemedi. Ambalajı yere atıverdi. O daha çok küçük, aklı ermiyor onun daha. Öğrenecek, çöpleri yere değil de çöp tenekesine atması gerektiğini öğrenecek. Yoksa beni üzmek isteyeceğini hiç sanmıyorum. “ SON Yazan: Serdar Yıldırım |
|||||||||
Serdar Yıldırım Kullanicisinin Son 5 Konusu | |||||
Baslik | Kategori | Son Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj |
23 Nisan Ve Cumhuriyet Şiirleri | Atatürk Hakkında Herşey | Serdar Yıldırım font> | 1 | 62 | 04-04-2024 11:14 AM |
Türk Kadını - Ayla Yıldırım | Atatürk Hakkında Herşey | Serdar Yıldırım font> | 0 | 89 | 03-08-2024 10:44 PM |
Atatürk'ün Çocukluk Anıları: Kaplan | Atatürk Hakkında Herşey | Serdar Yıldırım font> | 0 | 100 | 01-31-2024 12:30 PM |
Atatürk'ün Çocukluk Anıları: Büyük Kurtarıcı | Atatürk Hakkında Herşey | Serdar Yıldırım font> | 0 | 105 | 01-31-2024 12:30 PM |
Hikaye Yazarı Ömer Seyfettin İle Serdar Yıldırım | Çocuk Masalları | Serdar Yıldırım font> | 0 | 276 | 01-31-2024 12:02 PM |
08-20-2022, 11:07 AM | #2 | |||||||||
Üye No: 9209
Üyelik tarihi: Jan 2021
Üye Grubu: Üye
Mesajlar: 79
Konular: 65
Yaş: 65
Şube: Bursa Şubesi İlişki Durumu: Evli
Ruh Hali:
Tuttuğu Takım:
Level: 7 [] Paylaşım: 0 / 170 Teşekkürler: 0 2 Mesajına 2 Kere Teşekkür Edildi REP Gücü : 4
REP Puanı : 10
REP Seviyesi :
|
ÖZBEKİSTAN CUMHURİYETİ YÜKSEK VE İKİNCİL
ÖZEL EĞİTİM BAKANLIĞI TAŞKENT DEVLET DOĞU ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ Yoshlarga ko‘rsatilayotgan g’amxo‘rlik, yaratilayotgan sharoitlar ularni puxta bilim egallab, har sohaning yetuk mutaxassisi bolib yetishishlari uchun zamin yaratadi. Ayniqsa, oliy o‘quv yurtlarining tubdan isloh qilinishi, o‘quv jarayonlarini jahon miqyosi darajasiga olib chiqilishi buning yaqqol misoli hisoblanadi. Shu o‘rinda yoshlarning bilim olishga bo‘lgan ishtiyoqlari, chet tillarini o‘rganishga bo‘lgan qiziqishlari tobora ortib bormoqda. Shu nuqtai nazardan qaraganda oliy o‘quv yurtlaridagi adabiyotlar bilan ta’minlanganlik darajasi ham doim e’tibor markazidadir. Garchi shunday ekan, soha mutaxassislarining o‘z fanlari doirasida darsliklar, o‘quv qo‘llanmalari yaratishi ayni muddaodir. Shu jihatdan qaraganda ushbu qo‘llanmaning ahamiyati kattadir. Ushbu o‘quv qo‘llanma turkologiya yo‘nalishida tahsil olayotgan 3- bosqich talabalarga mo‘ljallangan bo‘lib, mavzular dars soatlaridan kelib chiqqan holda taqsimlangan. O‘quv qo‘llanmadagi mavzular asosiy sharq tilining namunaviy hamda ishchi dasturlariga mos keladi. ( Gençlere gösterilen özen, onlar için yaratılan koşullar kapsamlı bilgi edinmek ve her alanda olgun uzmanlar olmak zemini oluşturur. Özellikle yüksek öğretimde radikal reform, eğitim süreçlerini dünya ölçeğine getirmek bunun açık bir örneğidir. Aynı zamanda gençlerin öğrenme isteği yabancıdır. Dil öğrenmeye ilgileri artıyor. Mesele bu yükseköğretimde literatüre erişim açısından seviyesi de her zaman odaktadır. Öyle olmasına rağmen, alan uzmanlar kendi alanlarında ders kitapları ve kılavuzlar oluşturur aynı terimdir. Bu bakımdan bu rehber çok önemlidir. Bu ders kitabı Türkoloji öğreniminin 3. aşamasıdır. Öğrenciler için, ders saatlerine dayalı konularla dağıtıldı. Ders kitabındaki konular temel Doğu dillerinden örneklerdir. ve çalışma programlarıyla uyumludur. ) Çalışma Rehberi 5120100 - Filoloji ve dil öğretimi Bu ders kitabında bulunan Serdar Yıldırım'ın yazdığı hikayeler şunlardır: Karagöz İle Hacivat: Parayı Kim Buldu? 46. Sayfadadır. Keloğlan Dağlar Padişahı 52 ve 53. Sayfadadır. https://arm.tdpushf.uz/kitoblar/fayl_2040_20211104.pdf |
|||||||||
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
(View-All) Konu Okunma Sayisi : 1 | |
Serdar Yıldırım font> |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|
Forum | Yasal Uyarı |
Kuruluş : 2013 2013 - "HayalSohbet Forum" her hakkı saklıdır. HS-Forum - HAYALSOHBET iştirakidir. Sohbet - Chat |
YASAL UYARI : İçerik sağlayacı paylaşım sitelerinden biri olan hayal forum Adresimizde 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K'nın 125. Maddesine göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. hayal forum hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler, Yöneticilerimiz ile iletişime geçilmesi yada iletişim formunu doldurulması halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde hayal forum yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacak ve size dönüş sağlanacaktır.
|