Tekil Mesaj gösterimi
Alt 03-22-2018, 06:26 PM   #1
serkan
Administrator
serkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

HayalSohbet.Net - Türkiyenin Sohbet ve Paylaşım Platformu! www.hayalsohbet.net - irc.hayalsohbet.net
Üye No: 555
Üyelik tarihi: Jan 2014
Üye Grubu: Admin
Mesajlar: 647
Konular: 628
Şube: İstanbul Avrupa Şubesi
İlişki Durumu: İlişkisi Yok
Ruh Hali:  Cok Asik
Tuttuğu Takım:

Level: 23 [♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥]
Paylaşım: 0 / 555
Güç: 215 / 12543
Tecrübe: 20%

Teşekkürler: 8
5 Mesajına 5 Kere Teşekkür Edildi
REP Gücü : 10
REP Puanı : 10
REP Seviyesi : serkan is on a distinguished road
Standart Sağlıklı diyet nasıl yapılmalıdır

Çoğu sağlık uzmanı, kilo vermeyi sürdürmek veya kaybetmek için sağlıklı bir diyetin ardından dengeli bir şekilde yemek yemeyi tavsiye eder.

Ama tam olarak sağlıklı bir diyet nedir?

Şunları içermelidir:

Proteinler (balık, et, kümes hayvanları, süt ürünleri, yumurta, kuruyemiş ve baklalarda bulunur)
Yağlar (fındık ve yağlarda bulunan süt ürünlerinde bulunur)
Karbonhidratlar (meyveler, sebzeler, tam tahıllar ve baklagillerde bulunur)
Vitaminler (Vitamin A, B, C, D, E ve K gibi)
Mineraller (kalsiyum, potasyum ve demir gibi)
su
Diyet olsun ya da olmasın, her birimiz ideal olarak sadece yemeklerden gelen bu bileşenlerin doğru karışımına ihtiyaç duyarız .

"İdeal" tabağınızın yarısını meyve ve sebzelerle , diğer yarısını ise yağsız tahıl ve proteinle doldurun .
Kendinizi " kalori bütçenize " uygun olarak ayarlayın, çünkü kilo vermeniz gerektiğinde, asimile ettiğimizden daha fazla kalori yakmak zorundayız.

Günlük olarak almanız gereken kalori miktarı, hedefinize, yaşınıza, cinsiyetinize ve ne kadar aktif olduğunuza bağlıdır.

Bir diyetisyen , doğru numaranın sizin için ne olduğunu bulmanızda yardımcı olabilir.

Çok fazla almanız gereken kalorileri azaltmayın çünkü diyetiniz takip etmekte zorlanabilir ve ihtiyacınız olan tüm besinleri alamayabilirsiniz.

Diğer ipuçları:

Tamamen yerine yarı yağsız sütü seçin .
Yağsız et yerine yağsız et seçin .
Tam tahıllar ile yapılan tahılları ve ekmeği seçin ve çok fazla yağ ile hazırlananları değil.
Yağ, kolesterol veya sodyum içeren tüm yiyeceklerden tamamen kaçınmanız gerekmez.
Önemli olan, haftalık ortalama ve tek bir gıdada mevcut olan şey değil.
Yüksek kalorili bir yemek yerseniz , günün geri kalanında veya ertesi gün için düşük kalorili yiyecekler seçerek diyetinizi dengeleyin .
Sonraki günlerde kalori bütçenizi planlamanıza yardımcı olacak gıda etiketlerini kontrol edin .
Bu, kilo verme beslenme hakkında bilmeniz gerekenlerin sadece başlangıcıdır.

Mümkün olduğunca çok bilgi toplayın ve aşağıda okumaya devam edin.

Kalori
Kaloriler santimetre veya gram gibi bir ölçüdür .

Vücudumuzun yiyecekleri sindirdiği zaman ne kadar enerji açığa çıktığını anlatmak için kullanılırlar.

Belirli bir yemekte daha fazla kalori var ve vücudumuz için daha fazla enerji açığa çıkar.

İhtiyaç duyduğunuzdan daha fazla kalori yediğinizde , vücudunuz bunları yağ olarak depolar .

Daha az karbonhidrat içeren veya yağsız yiyecekler bile daha sonra yağa dönüşecek pek çok kaloriye sahip olabilir.

protein
Protein , kaslarınız da dahil olmak üzere vücudunuzun bakımını ve korunmasını sağlar.

Her çeşit gıdadan protein alabilirsiniz.

Balık, yumurta, et, kümes hayvanları, peynir, baklagiller vb.

Grassi
Vücudunun yağa ihtiyacı var .

Ancak çoğu insan kolesterol ve kalp hastalığı riskini artırıyor.

Farklı yağ türleri vardır :

Doymuş yağ : peynir, et, süt ürünleri, tereyağı ve palmiye yağı bulunur. Tüketimi sınırlamak önemlidir. Klinik durumunuza (yüksek kolesterol, kalp problemleri, diyabet vb.) Bağlı olarak bir diyetisyen size bu konuda tavsiyede bulunabilir.
Yağlar Çoklu doymamış : somon, alabalık ve ringa balığı dahil olmak üzere keten ve balık omega 3) Soya bulunan yağlar) ve omega 6 (soya fasulyesi yağı, mısır yağı, vs.) bulunmaktadır.
Tekli doymamış yağlar : bitkilerden türetilir. Fındık, bitkisel yağlar, zeytinyağı, ayçiçek yağı ve avokadoda bulunurlar.
Kolesterol : başka bir tür hayvansal yağ.
" Trans " yağlar : Bazıları et ve süt ürünlerinde bulunur. Yapay olanlar pişmiş ve paketlenmiş ürünlerde yaygın olarak kullanılmaktadır. Kalbi incittiler, onlardan mümkün olduğunca uzak durun. Kaç trans yağ bulunduğunu görmek için besin etiketlerindeki besin değerlerini okuyun. "0 gram trans yağ" yazsa bile, aslında bu maddenin yarısına kadar gram içerebildiğini bilin. Ayrıca, "kısmen hidrojene edilmiş yağlar" kelimesi varsa, trans yağların mevcut olduğu anlamına gelir.
Karbonhidratlar
Karbonhidratlar bize bir tür şeker olan glikoz formunda ihtiyaç duyulan enerjiyi sağlar.

Yetişkinler kalorilerinin karbonhidratlardan yaklaşık % 40 ila% 55 almalıdır . Ancak, çoğu insan, özellikle işlenmiş, obez ve diyabet riski taşıyan çok fazla yemek yer .

Bazı karbonhidratlar besin açısından zengindir .

Bütün tahıllar, meyve, sebze ve baklagiller gibi.

Diğer karbonhidratlar daha ziyade şekerli ve nişasta bakımından zengin olup besin maddelerinde çok fazla değildir.

Tatlılar, makarnalar, bisküviler, cipsler, meyve suları vb. Gibi maddelerin alınmasını sınırlandırmalısınız .

Vitaminler
Vitaminler , vücudumuzdaki kimyasal reaksiyonlarla bize yardımcı olurlar .

Genelde diyetten gelirler: vücut onları üretemez .

serkan isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla

serkan Kullanicisinin Son 5 Konusu
Baslik Kategori Son Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj
Faydalı nofollow linkler Webmaster Genel serkan 3 363 03-07-2021 02:11 PM
Çocuklarda sedef hastalığının tezahürü ve tedavisi Anne Ve Çocuk Dünyası serkan 0 592 07-13-2020 08:53 PM
Doktorlar selülitle mücadele etmenin en etkili... Kadın Sağlığı serkan 0 803 07-13-2020 08:47 PM
Üç askerin şehit olduğu Sakarya’daki patlamayla... Güncel Haberler serkan 0 893 07-10-2020 08:48 PM
Virüs insan ömrünü ne kadar kısaltıryor? Güncel Haberler serkan 1 624 04-27-2020 11:57 PM

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401