HayalSohbet Forum - Güncel Haber, Videolar, ve dahası!

sohbet odaları

Go Back   HayalSohbet Forum - Güncel Haber, Videolar, ve dahası! > HayalSohbet.Net ~Eğitim~ > Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu > Yurtdışında Yaşam ve Eğitim


Kullanıcı Tag Listesi


Konu Bilgileri
Kısayollar
Konu Basligi
Fransa'da eğitim sistemi
Cevaplar
0
Sonraki Konu
sonraki Konu
Görüntüleyenler
 
Görüntüleme
3310
Önceki Konu
önceki Konu

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 02-06-2014, 02:17 PM   #1
Üye
GiCiK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

HayalSohbet.Net - Türkiyenin Sohbet ve Paylaşım Platformu! www.hayalsohbet.net - irc.hayalsohbet.net
Üye No: 564
Üyelik tarihi: Feb 2014
Üye Grubu: Üye
Mesajlar: 1.920
Konular: 1131
Şube: Yurtdışı Şubesi
İlişki Durumu: İlişkisi Yok
Ruh Hali:  none
Tuttuğu Takım:

Level: 36 [♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥]
Paylaşım: 88 / 884
Güç: 640 / 17189
Tecrübe: 39%

Teşekkürler: 42
217 Mesajına 231 Kere Teşekkür Edildi
REP Gücü : 9
REP Puanı : 100
REP Seviyesi : GiCiK will become famous soon enoughGiCiK will become famous soon enough
Lightbulb Fransa'da eğitim sistemi

FRANSA’DA EĞİTİM AMAÇLARI


1789 devriminden önce din adamları, asiller ve halk olarak üç temel sınıftan oluşan Fransa'da; Devrim' le birlikte egemen olan düşünce paralelinde eğirim, ilk defa bir insanlık hakki olarak kabul edilmiştir. Buna göre eğirim, bireylerin sosyal yasamdaki işlevlerim yerine getirebilmelerinin, kendi kendilerim yönetebilmelerinin ve haklarım kullanabilmelerinin temel koşuluydu. Bu nedenle 24 Temmuz 1793 tarihli Anayasa' nın 22. maddesinde devletin görevi, doğal olarak herkesin hakkı olan eğitimle toplumun genel kültürünü desteklemek ve öğretimi vatandaşın basan yeteneğine göre düzenlemek olarak belirtildi.
Fransa'da eğirim ve yetiştirme devletin halka borçlu olduğu bir hizmet olarak değerlendirilmiş ve bir hak olarak devlet garantisi altına alınmıştır. Laiklik, özgürlük ve eşitlik ilkesinin temele alındığı saygıyla devlet, insanların coğrafi, kültürel ve sosyal olarak sahip oldukları özelliklere bakılmaksızın, Fransa' da yaşama hakkına sahip gençlerin ve çocukların eğitim hakkından yararlanmalarım garanti eder.
Fransa da eğitimle ilgili amaçlar, 1989'daki eğitim harekeli ile aşağıdaki biçimde belirtilmiştir.

Bu amaçlar:
1. Her öğrencinin kendi ile ilgili planlarını gerçekleştirmesine olanak sağlamak,
2. Her genci istenilen düzeyde bir eğitime hazırlamak,
3. öğrencilerin yüksek öğretime devam edebilmelerim sağlayacak biçimde diploma almaları için eşit olanaklar sunmak,
4. Bireyleri yeni "Avrupalılık" ve uluslararası işbirliği düşüncesiyle yetiştirmek,
Sonraki beş yılda gerçekleştirilmesi düşünülen eğirim amaçları ise;
1. istenilen nitelikleri kazanmamış olarak okuldan ayrılan öğrencilerin sayışım yarıya indirmek,
2. Kolej eğitiminde %65' lik okullaşma hedefini yakalamak,
3. Aileler ve öğrenciler tarafından kabul görmeyen rehberlik kurslarının sayışım en azından yarıya indirmek olarak belirlenmiştir.
Bunlar Işığında Fransa eğirim sisteminin öğretim kademelerine göre amaçları;

A. Ana Okulunun Amaçları
1. Başlangıç eğitim olanaklarım eşitleyerek, her bireye yetenekleri oranında gelişme olanağı sağlamak,
2. Yaratıcı etkinliklerle kişiliklerinin gelişimim sağlamak,
3. Diğer insanlarla olan ilişkilerinde gereksinim duydukları becerileri kazandırmak,
4. Kendi vücutlarının farkına varmalarım sağlamak,
5. öğrencilerin ilk dönem gelişimlerinde gerekli olan zihinsel, psikomotor ve duygusal yeterliliklerini geliştirmelerim sağlamak,
6. Çocuğun zihinsel ve toplumsal gelişimim sağlamak,
7. Çocukların dili kullanmalarım sağlamak,
8. Çocuğun ailesinden getireceği yanlış eğitsel davranışları ortadan kaldırarak onu geleceğe ve ilköğretime hazırlamaktır.
B. 18 Ocak 1887 tarihli İlköğretim Yönetmeliği'nde İlköğretimin Amaçları;
1. Temel matematik ve okuma yazma becerileri kazandırmak,
2. Kendi vücutlarının, dünyadaki varlıkların, uzay ve zamanla ilgili oluşumların farkına varmalarını sağlamak,
3. Dünyayı anlamak için bir yabancı dili öğrenmelerim sağlamak,
4. Çocukların fiziksel, zihinsel ve ahlaki değerlerle sosyalleşmelerim' sağlamak,
C. 3.Ağustos 1963 Tarihli Kararnamede Ortaöğretimin Amaçları;
1. Tüm çocukların toplumsal kültürel engellerim ortadan kaldırarak yeterli eğitim olanağı kazandmnak,
2. Genel kültür ve temel bilgileri vermek,
3. Bireysel yeteneklere uygun iyi bir yönetme sağlamak,
4. Her öğrenciye kendine uygun eğitimi seçebilmesi için değişik seçim olanakları vermek,
5. Ulusal gereksinimlere uygun olarak en geniş biçimde üst kademelere geçiş olanakları sağlamak,
D. Yükseköğretimin Amaçları;
öğrencilere gerekli bilgilerle birlikte meslek seçimi ve mesleklere yönlendirme ve dengeleyici ve tamamlayıcı bir yetiştirmeye olanak vermek, toplumsal, kültürel ve spora ilişkin faaliyetleri sağlamak ve öğrencileri farklı alanlara yönlendirmek amacıyla;
1. Bilginin hazırlanması sürecinde; öğrencileri etkin bir iletişim becerisiyle geliştirilmek, araştırma fikrini geliştirmek ve insanı yetiştirmek,
2. Kültür ve araştırmaları en üst düzeye ulaştırarak, kültür ve araştırma olanağım, yetenek ve kapasitesi olan herkese açık hale getirmek,
3. Teknik ve endüstriyel devrimlerle demokratik gelişmeye uygun olarak, her bölgenin ekonomik ve toplumsal gelişimine katkıda bulunacak biçimde her alandan eleman yetiştirmek,
4. Öğretim üyeleri ve araştırmacılara öğretim ve araştırmada bulunabilmeleri için gerekli olanakları sağlamak,
5. Ulusal eğitimin gereksinim duyduğu öğretmenleri yetiştirmek,
6. Öğrenimine devam edememiş olanlara, eğitim olanakları yaratarak yaşamda yükselme ve meslekleri değiştirme olanaktan sağlamak,
7. Yeni iletişim ve bilgi yayma araçlarından da yararlanarak tüm kategorilerde bilginin sürekli yemlenmesini sağlamak,
8. Kısmen ya da tümüyle Fransızca öğretim yapan üniversitelerle işbirliğini geliştirmek ve Avrupa Birliği'ne üye ülkelerin üniversiteleri ile yeni bağlar kurmak.

FRANSA’DA EĞİTİM YÖNETİMİ
Eğitim her insan için temel bir hak olması ilkesi ilk defa Fransız İhtilali' nde kabul edildi. İhtilalin teorisyenlerine göre, insanların sosyal hayattaki işlevlerim yerine
getirebilmelerinin ortak bir öğretimden geçen bireylere bağlı olduğu kabul ediliyordu. İhtilalciler, insanların kendi kendilerim idare edecek ve haklarım kullanabilecek duruma eğitimin yaygınlaşmasıyla gelebileceklerine inanıyorlardı. Bu düşünce Fransız Cumhuriyeti' nin 24 Temmuz 1793 tarihli anayasasının 22. maddesinde aşağıdaki ifadelerle somutlaştı:
" Öğrenim herkesin doğal bir ihtiyacıdır. Toplum bütün gücüyle genel kültürü desteklemek ve öğretimi vatandaşların başarı yeteneğine göre düzenlemekle görevlidir " Eğitimin kurumsal anlamda laikleşmesi de ilk olarak ( 1850 ) Fransa' da başlamıştır.
Fransa eğitim sisteminde programların oluşturulması sürecinde halkımda katılımı olmuştur. Nitekim ilk ve ortaöğretim programlarının değiştirildiği 1902 Reformu' nün biçimlenmesini sağlamak için 1898 yılında parlamento tarafından halkın düşüncelerim almaya yönelik olarak bir anket düzenlenmiştir.
Eğitim sistemi merkeziyetçi bir yapıya dayanmaktadır. Eğitimden sorumlu en yüksek birin Milli Eğitim Bakanlığı..' dır. Tüm eğitim personelinin ücreti devlet tarafından ödenir. Eğitimde program ve yönetmelikler ağırlıklı olarak merkezi birimler tarafından düzenlenmektedir.
Milli Eğitim Bakanlığı' ndan sonra gelen en yetkili birim, " Yüksek Eğitim Konseyi " dir. Bu kurum, Türk eğitim sistemindeki " Talim Terbiye Kurulu " na denk bir işleve sahiptir. Konsey, her biri dört yıllık görev süresi için tayin edilen ve seçimle gelen 56 üyeden oluşur. Konsey için üniversitelere 27 üye, ortaöğretim kurumları 10 ve ilköğretim kurumları da 6 üye seçer. Konsey yılda iki defa toplanır. Eğitim Bakanı, sınavlar, müfredatlar, öğretim yöntemleri, disiplin, idari yönetmelikler ve özel okulların denetimiyle ilgili konularda bu konseye danışır.
Bakanlık düzeyinde yetkili olan bir başka kurum da " Genel Teftiş Heyeti " dir. Bu heyette müfettişler görev almaktadır. Müfettişler Paris' te bakanlık ile bütün ülke genelindeki okullar arası nda bağlantıyı sağlayan yüksek kademede bir memurlar grubudur. Okulları ziyaret etmek, bakana bilgi vermek gibi görevleri vardır.
Fransız eğitim sistemi yerel düzeyde yirmi beş akademi bölgesine ayrılmıştır. Her bölge bir üniversite ( akademi ) etrafında oluşur. Dolayısıyla üniversitenin yöneticisi olan rektör bölge düzeyindeki eğitimden bakanlığa karşı sorumlu olan en yetkili kişi konumundadır. Rektör, bakanlık tarafından, üniversitenin dekanları arasından Cumhurbaşkanı’nın onayıyla atanır. Rektör, bölgesinde idari görevlere tayin edilecek adayların atanmasını yapar, sınav komisyonu üyelerim tayin eder, sınavların yapılışına nezaret eder ve kendisine kabine olarak hizmet eden akademik konseye başkanlık yapar. Rektör birkaç bölgeyi ( department ) kapsayan akademi sınırları içindeki orta dereceli okulların amiridir. Akademi düzeyinde eğitimden sorulu bir başka birim " Akademik Konsey " dir. Akademik Konsey,, bakanın teklifi üzerine cumhurbaşkanı tarafından tayin edilen ve genellikle uzman kişilerden oluşan akademi müfettişlerinden, yüksek ve ortaöğretim kurumları ile özel okul temsilcilerinden, akademi bölgesindeki " departınent " ve " commune " meclislerinin seçimle gelen temsilcilerinden oluşur. Konsey, genellikle ortaöğretim konusunda rektöre önerilerde bulunur. Bakanlıktan sonraki birimi oluşturan Akademi' nin kendine ait ne yetkisi ne de otoritesi vardır. Sadece Milli Eğitim Bakanlığı' nca verilen yetkiyi kullanır.
Fransa' da mahalli hükümet birimleri " department " lerden oluşur. Department' ler, ataması Paris' ten yapılan Vali tarafından yönetilir. Vali, department' deki ilkokul örgütünün başıdır. Öğretmenleri tayin eder ve bazı bursların verilmesine nezaret eder. Department' ler ulusal vergilere ek olarak eğitim vergisi koyabilir. Bu vergilerden elde edilen kaynak ile eğitim de dahil olmak üzere her türlü harcamaların hemen hemen yarısı sağlanır; geriye kalan
yansı da hükümetin verdiği ödeneklerle karşılanır. Department, öğretmen okulları binalarının onanmını ve bakımından sorumludur. Akademi müfettişine bir büro sağlamakla yükümlüdür, ilköğretim müfettişlerine ek ücret tahsisinde bulunabilir, mahalli okullara ödüller ve burslar vermek amacıyla yardım fonu kurabilir.
Department'lerde, valinin başkanlığım yürüttüğü Department Eğitim Konseyi bulunmaktadır. Seçimle oluşturulan konsey valiye danışmanlık yapar ve bir dereceye kadar onu denetler. Bu konseyde başkan yardımcısı sıfatıyla bir akademi müfettişi, department genel meclisi tarafından seçilen dört üye, meslektaşları tarafından seçilen dört ilkokul öğretmeni, bölgedeki erkek ve kız öğretmen okullarının müdürleri, bakan tarafından tayin edilen iki ilköğretim müfettişi ve mevcut özel okullarca seçilen temsilciler bulunur. Konsey, okulların sayışı ve yeri, okullar için gerekli öğretmen sayışı ve özel okulların açılması gibi konular hakkında önerilerde bulunur. Konsey üyeleri, sağlık ve okul binalarıyla ilgili sorunları incelemek amacıyla okulları ziyaret edebilir.
Ayrıca, mahalli seviyede sayıları 38000 olan Commune olarak adlandırılan birimler vardır. Commune' ün basında Commune meclisi tarafından seçilen ve vali ile ulusal hükümete karşı sorumlu tutulan belediye başkanı bulunmaktadır. Belediye başkanının Commune sınırları içinde eğitimle ilgili birtakım kesin yetkileri ve sorumlulukları vardır. Yeni okul binalarının yapılmasını teklif edebilir, özel okulların açılmasını onaylayabilir ve
okulları denetleyip öğrenci devamım artırıcı tedbirler alabilir. Mahalli düzeyde mesleki eğitim için harcanan paranın bir kısmı ticari firmalar tarafından ödenir. Mesleki eğitim için mahalli sorumluluk daha fazladır.
Her Commune kendi içinde Kantonlara ayrılmıştır ve basında bir müfettiş vardır. İlköğretim kurumlarından sorumlu olan Müfettişler bağlı bulundukları kantonların koordinasyonu sağlarlar. Bunun yanı sıra rektör ile yerel okullar arsındaki koordinasyonu sağlamakla yükümlüdürler. Okul öğretmenleri arasından seçilen müdür, bakanlığa bağlıdır ve yönetmeliklerin uygulanmasından sorumludur.

EĞİTİM FİNANSMANI
Eğitim masrafları merkezi hükümet, Department ve Commune' ler tarafından karşılanır. Merkezi hükümet, ilk ve orta dereceli okullar ile öğretmen okullarında çalışan bütün öğretmenlerin aylıklarım verir, binaların bakım masraflarım karşılar ve fakir Commune' lere özel yardımlar yapar. Bunlar olağan harcamalardır. Olağanüstü harcamalara gelince, merkezi hükümet Department' lerin ve Commune' lerin okul binalarım yapmak üzere
ödünç aldıkları paranın faizini almaz. Department' ler öğretmen okulları için Commune ' ler de ilkokullar için arsa bulur ve bina yaptırır. Merkezi hükümet gerekli görürse Department' lere ve Commune' lere ek ödemeler yapabilir.

FORMAL EĞİTİM SİSTEMİ
Fransa eğitim sisteminin formal temelleri Condorcef in 1971 yılında geliştirdiği model ile atılmıştır. Condorcef in modeline, göre dokuz ile on üç yaşları arsında bulunan her 400 kişi için bir ilkokulun, her 4000 kişi için bir ortaokulun, her ilde bir enstitünün açılması öngörülmekteydi. Bu modelde bütün bilimlerin ele alındığı liselere ve matematik, ahlak, tabiat, edebiyat alanlarında araştırmaları sürdüren bilim ve sanat heyetlerine de yer verilmekteydi.
1833 yılında eğitim 11 yasma kadar zorunlu hale getirildi. 1881' de çıkarılan bir yasa 6-13 yaş arasındaki herkes için eğitim görme zorunluluğu getirildi. Daha sonra 1959' da zorunlu eğitim çağı 16 yaşına kadar uzatıldı. 1981' de zorunlu eğitim 18 yasma kadar uzatıldıysa da uygulanamadı. Zorunlu eğitim 6-11 yaşları arasındaki ilköğretim, 11-16 yaşları arasındaki ortaöğretim birinci devresi olmak üzere iki döneme ayni maktadır. Öğrenci başarısı 0-20 arasında verilen notlara göre değerlendirilmekte olup geçer not 10' dür.
1960'larda elde edilen ekonomik gelişme sonucu ortaya konan planlar eğitimde nicel yönde önemli gelişmelere yol açmıştır. Ortaöğretimde okullaşma oranı 1966' da %38.4, 1980' de % 49 ve son yıllarda da %99' a ulaşmıştır. 1973' den beri öğretim yılı, yılbaşında bir haftalık tatil. Mart' ta iki haftalık tatil ve Temmuz' da daha uzun bir tatilden oluşmak üzere üç döneme ayrılmaktadır. Program, Eğitim Bakanlığı'nca hazırlanan yönetmeliklerde belirlenmektedir. Öğretmenler, istedikleri yöntemleri kullanmakta özgür oldukları halde, müfettişler tarafından Milli Eğitim Bakanlığı’nın yayınladığı genelgelerdeki ilkelere uyup uymadıkları konusunda denetlenirler ( Erdoğan, 1995 ).

OKULÖNCESİ EĞİTİM
Fransa' da okulöcesi eğitim kurumları ilk defa 1771 yılında " Pastör okulları " adıyla Vosges' te açılmıştır. Şu anda 6 yaşın altındaki çocuklar ilk örneği 100 yıl önce Paris' te kurulmuş olan " Ecole Maternelle " adlı kuruma gitmektedirler. Nüfusu 2000' i aşan bütün yerleşim birimlerinde okulöncesi kurumlar açılmak zorundadır. Nüfusun daha az olması durumunda ise okulöncesi eğitim ilkokullara bağlı o I arak sunulur. Okulöncesi eğitim kurumlarının bakımı ve harcamaları belediyeler tarafından karşılanırken, öğretmen ücretleri devlet tarafından sağlanır. Okulöncesi kurumlara devam eden çocuklara 5 yasma
geldiklerinde okuma, yazma ve hesap yapabilmeyi öğrenirler. Bazı okulöncesi eğitim kurumlarında yabancı dil dersi bile verilir. 5-6 yaş öğrencilerinin devam ettiği sınıf, anaokulu ile ilkokul arasındaki geçişi sağlar.
Fransa' da okulöncesi eğitim kurumlarına, çocuğun toplumsal ve zihinsel gelişimin! sağlayan, onlara sunulan eğitim olanaklarım eşit duruma getiren, yani eğitimde fırsat eşitliğini sağlayan kurumlar olarak bakılmaktadır. Bu nedenle okulöncesi düzeyde okullaşma oranı oldukça yüksektir. 1970'lerde 3-4 yaşındaki çocukların % 80' i, 5 yaşındaki çocukların %95'
i okula devam etmekteydi. 2 yaşındaki çocukların da % 20' si okulöncesi eğitim almaktaydı.
1992 yılı itibari ile altı yaş grubundaki okullaşma oranı % 98'dir. 1980/81 verilerine göre 3-6 yaş çocuklarının % 97.3' ünü, 5 yaş çocuklarının % 100' ünün, 3 yaş çocuklarının %90'ının ve 2 yaş çocuklarım % 36' sinin " Ecole Maternelle " e kayıtlı oldukları görülmektedir. Okulöncesi düzeydeki bu oranlar diğer Avrupa ülkeleri arasında en yüksek değerlerdir.

Fransa' da okulöncesi kurumların gelişmesinin altında yatan başka bir neden de 1900'lerde sanayileşmeyle birlikte kadınların da toplumsal ve ekonomik yaşama katılması sonucu çocukların bakımı konusunda ortaya çıkan ihtiyaçtır. Ana okullarına, özellikle 1960 sonrası Fransa' ya sömürge ülkelerden göç edenler ve az gelişmiş ülkelerden işçi çocuklarını Fransızca’yı öğrenebilmeleri ve Fransız kültürü ile kaynaşabilmelerini sağlaması açısından daha fazla önem verilmeye başlanmıştır ( Erdoğan, 1995 ).

İLKÖĞRETİM
Fransa' da zorunlu eğitimin süresi 10 yıldır ve 6-16 yaşları arasındaki dönemi kapsamaktadır. Yasaya göre zorunlu eğitim 6-11 yaş arası ilköğretim, 11-16 yaşları arası ortaöğretim l. devre olmak üzere iki döneme ayrılmaktadır.
Fransa' da ilköğretimin hedefleri aşağıdaki şekilde belirlenmiştir:
1. Bilgi ve kültür aktarımı: Okulun öncelikli hedefi bilgi ve kültürleri nesilden nesile aktarmaktır.
2. Mesleki hayata hazırlamak: Okul çevre ile iş birliği yapmalıdır. Öğrencileri iş hayatına hazırlayabilecek duruma getirmeli ve yaratıcılıklarım geliştirmelidir. Okul ile işyerleri arasında organik bağ kurulmalıdır.
3. iyi vatandaş yetiştirmek: Okul sadece insan haklarım öğretmeyip, bu hakların nasıl kullanılacağım da öğretmek zorundadır. Yurttaşlık bilgisi vermek ve bu bilgiyi kullanılabilir hale getirerek iyi vatandaşlar yetiştirmek eğitimin en önemli amaçlarından biridir.
4. Adil olmak: Okul eşitsizlikleri ortadan kaldırmak zorundadır. Bireyin eğitim olanaklarından eşit düzeyde yararlanmasına oldukça önem verilmektedir.
Fransa' da ilköğretim zorunlu öğretimin ilk basamağım oluşturmaktadır ve devlet okullarında parasızdır. İlköğretim Milli Eğitim Bakanlığı tarafından belirlenen esas ve ilkelere göre yürütülmektedir. Eğitimin en önemli işlevi, bölgesel ve yerel özellikleri dikkate alarak aile ile birlikte çocukların ahlaki ve yurttaşlık eğitimim sağlamaktır.
Fransa' da ilkokullar belediyeler tarafından kurulmakta ve yönetilmektedir. Genel sorumluluk devlet adına Milli Eğitim Bakanlığı'nındır. Bakanlık eğitimin genel amaçlarım belirlemekte, eğitim programlarım hazırlamakta, öğretmenleri yetiştirmekte ve okulun genel giderlerim üstlenmektedir. 1983 yılından bu yana ilköğretim okullarının merkeziyetçi yapıları ortadan kaldırılarak yerel yönetimlere devredilmiştir. Öğrenci sayılarının yeterli olmadığı küçük yerleşim birimlerinde birleştirilmiş sınıflarda öğretim yapılmaktadır.
6-11 yaşları arasındaki çocukların devam ettikleri ilköğretim kendi içinde 3 devreye ayrılmaktadır.

1. Hazırlık dönemi: Bir yıl süreli hazırlık sınıfı işlevim gerçekleştiren bu döneme 6- 7 yaş grubundaki çocuklar katılır-
2. Temel Öğrenme Dönemi: İkinci ve üçüncü sınıfları kapsayan bu dönemde 7–9 yaşları arasındaki çocuklar öğretim görür.
3. Geliştirme dönemi: Dördüncü ve beşinci sınıfları kapsayan bu döneme 9-ll yaş grubundaki çocuklar devam eder.
Fransa' da ilköğretimde haftada 9 yarım gün toplam 27 saat ders yapılmaktadır. Nüfus artış oranındaki düşüş nedeniyle ilköğretimdeki öğrenci sayışı 20 dir.
Fransa' da ilköğretimin l. döneminde öğrenciler sınıf öğretmeni tarafından değerlendirilmektedir, ilköğretim okul unda, okul müdürünün yanı sıra yönetim kurulu da söz sahibidir. Okul yönetim kurulu, seçilmiş veli ve öğretmen temsilcileri ile yerel eğitim örgütü yönetimi ve okul müfettişlerinin temsilcilerinden oluşmaktadır. Bu kurul okulun yönetiminden sorumludur.
5 yıllık ilköğretimi tamamlayan öğrenciler 5 yıl daha ortaöğretim basamağında tam zamanlı öğretim görmektedir, ilköğretimde görev yapan öğretmenlerin 4 yıl süreli lisans mezunu olması ve öğretmenlik sertifikasına sahip bulunması gerekmektedir
( Gürkan ve Gökçe, 1999 ).
ilkokullar
Fransa' da ilkokullar belediyeler tarafından açılır, ilköğretim l yıl süren 6-7 yaşlarının kapsadığı hazırlık dönemi, 2 süren 7-9 yaşlarının kapsadığı başlangıç dönemi ve 2 yıl süren 9-11 yaşlarının kapsadığı orta dönem olmak üzere 3 kademeye ayrılır, ilköğretim 18 Ocak 1887 yılından beri beden eğitimi, zihinsel eğitim ve ahlak eğitimi olmak üzere üçlü bir eğitimi temel almaktadır. Bu üç esas 2 Ocak 1970 tarihli ilköğretim yönetmeliğinde de ilköğretimin temel amaçları olarak kabul edilmiştir. Fransız ilk öğretim kurumlarında bir sınıfta ortalama
35 öğrenci bulunmaktadır.
Genel olarak üç tür ilkokul vardır:
1. Normal ilkokulları
Belediye sınırları dahilinde bulunan ilkokul çağındaki çocuk sayışma bağlı olarak belediyeler tarafından açılan okullardır. Her belediye, yerleşim bölgesindeki nüfusa bağlı olarak, en az bir normal ilkokul açmak zorundadır ve bakımından da sorumludur.
2. Özel kız ve erkek ilkokulları
Bu okullar, 500' den fazla nüfusa sahi olan bölgelerde, isteğe bağlı olarak bölge ilköğretim kurulunun kararıyla belediyeler tarafından açılır.
3. Küçük köy ilkokulları

Okul çağında en az 15 çocuğun bulunduğu ve diğer yerleşim birimlerine en az 3 kilometre uzaklıkta olan yörelerde, belediye meclisi ve bölge ilköğretim kurulunun kararı, akademik müfettişin önerişi ve valinin raporu üzerine bakanlıkça açılan tek sınıflı ve tek öğretmenli okullardır. 1979 yılında tek öğretmenli 10 bin köy okulunun bulunduğu saptanmıştır (Erdoğan, 1995 ).

Fransa’da ORTAÖĞRETİM
Fransa eğitim sistemi içinde ortaöğretimin, gerek zorunlu eğitimin bir parçasını oluşturması, gerekse öğrencilerin üniversiteye ve mesleğe hazırlanması gibi nedenlerle önemli bir yeri vardır.
Ortaöğretim sistemi, kimi uygulamalarda gelenekselliğini korumakla birlikte, özellikle son 25 yıl içinde toplumdaki değişmeler doğrultusunda oluşan yeni gereksinimlere yanıt verecek biçimde yeniden düzenlenmiştir. Ortaöğretim, birinci basamak ve ikinci basamak olmak üzere iki aşamalıdır.
Ortaöğretim Birinci Basamak
îlkokuldaki öğrenimlerim" tamamlayan öğrenciler, eğitimlerine, ortaöğretimin birinci basamağından başlayarak devam ederler. 11-15 yaş arasındaki öğrencilerin katıldıkları bu dönemde, eğitim dört yıl sürer ve kolej (college) adi verilen okullarda gerçekleştirilir. Bu okullar 11 Temmuz 7975 tarihli yasa ile kurulmuştur.
Kolejlerde her sınıftaki öğrenci sayışı en az 16, en çok 30 olarak belirlenmiştir. Son yıllardaki uygulamalara göre, sınıflardaki ortalama öğrenci sayışı 25'tir. Kolejdeki dört yıllık öğrenim ikişer yıllık iki dönemden oluşur. Sınıflar yukarıdan aşağıya doğru, "altıncı, beşinci, dördüncü ve üçüncü sınıflar" biçiminde düzenlenmiştir. Altıncı ve beşinci sınıfları (ilkokuldan sonra altıncı ve yedinci sınıfları) kapsayan ilk iki yıllık dönem "gözlem dönemi"
(cycie commun); dördüncü ye üçüncü sınıfları (İlkokuldan sonra sekizinci ve dokuzuncu sınıfları) kapsayan ikinci dönem de "yönlendirme" (cycie orientation) dönemi olarak anılır.
Gözlem döneminde öğrencilerin okula uyumlarının sağlanması amaçlanır. Yönlendirme döneminde de, zorunlu seçmeli dersler aracılığı ile öğrencilerin eğilim ve yeteneklerine göre izleyecekleri eğitim programının hazırlığı yapılır.
Kolejdeki her iki dönemde tüm öğrenciler haftada 24 saat ortak dersleri görürler. Gözlem döneminde Fransızca, Matematik ve Yabancı Dil dersleri için haftada 3 saat (her ders için bir saat) ek yardım dersi yapılır. Ayrıca okuldaki dokümantasyon ve bilgi işlem merkezinde, temel araştırmaların desteklenmesi için çeşitli etkinlikler düzenlenir.
Fransızca, Matematik ve Yabancı Dil için ek yardım dersleri, eğitim programının olağan bir parçası olarak yönlendirme döneminde de süregelir. Bu dönemde, zorunlu derslerin yanında, ayrıca zorunlu seçmeli dersler (Latince, Yunanca, ikinci Yabancı Dil ve Teknoloji) yer alır. Öğrenciler, haftada üç saat olarak yapılan bu derslerden birini seçme özgürlüğüne sahiptir. Ayrıca, birinci Yabancı Dil için, pekiştirme amacıyla haftada iki saatlik bir ek süre ayrılmıştır. Bunun yanında, istekli öğrencilere, müzik ve resim gibi güzel sanatlara yönelik dersler için (koro, atölye çalışması vb.) ek çalışma saatleri konur. 1985 yılından başlayarak kolejlerin eğitim programına, önceleri okutulan "Teknik ve El İşleri" dersi yerine "Teknoloji" dersi konulmuş ve tüm okullara bilgisayarlar verilmiştir.
Yönlendirme dönemi, hem öğrencilerin okula uyumlarım sağlama, hem de öğrencilerin daha üst okullara geçişlerine olanak hazırlama gibi işlevleri bulunduğundan, sistem içerisinde gerek kolejlerin, gerekse meslek liselerinin önemli bir parçasını oluşturmaktadır. Bu nedenle, bu dönemde yer alan sınıflar, mesleki eğitime ya da çıraklık eğitimine hazırlık sınıfları (classes pre 'professionnelles de niveau=C.P.P.N./classes preparatorres a Papprentissage =C.P.A.) olarak da adlandırılır, îş dünyasının giderek artan talebini karşılamak üzere, öğrencilerin meslek eğitimine geçişlerini kolaylaştırmak için, bu sınıflar giderek meslek liselerinin hazırlık sınıfına dönüştürülmektedir.
Kolejlerde beşinci sınıfı bitiren ve mesleki eğitime devam etmek isteyen 14-16 yaş grubundaki öğrenciler, ya mesleki hazırlık dersine (C.P.P.N.), ya da çıraklık eğitimi programının hazırlık dersine (C.A.P.) devam ederler.
Meslek eğitimine hazırlık dersinin amacı 14 yasma gelen öğrencilere meslek seçimlerinde yardımcı olmaktır. Bunun için derste çeşitli meslek dalları konusunda bilgiler verilir ve öğrencilerin yeteneklerin! denemeleri için onlara çeşitli uygulama olanakları sağlanır.
Çıraklık eğitimine hazırlık dersi ise, bir meslek seçmiş olan 14-15 yaşındaki çocuklar için düşünülmüştür. Bu ders, kısmen okulda, kısmen de öğrencinin okuldan sonra meslek öğrenmeye başlayacağı işyerinde verilir.
Kolejde dört yıllık öğrenimlerim bitiren ve 15 yaşım dolduran öğrenciler, zorunlu eğitim süresini tamamlamak için. Ortaöğretimin ikinci basamağında, ya genel eğitime yönelik bir lisede, ya da bir meslek lisesinde en az bir yıl süreyle tam zamanlı bir eğitim görmek zorundadırlar.
Öğrencinin kolejden sonra devam edeceği eğitimin türüne, Sınıf Öğretmenler Kurulu ve Sınıf Meclisi karar verir.
Bir sınıfa dersi olan Öğretmenlerin oluşturduğu Sınıf Öğretmenler Kurulu, her öğrenci için ayrı ayrı rapor hazırlamak ye onun gelecekte izleyeceği eğitim programıyla ilgili önerilerde bulunmak üzere yılda bir kez toplanır.
Her öğrenci için Sınıf öğretmenler Kurulu'nca hazırlanan görüş ve önerileri içeren raporun incelenmesi, öğrencinin gelecekteki eğitimine dönük önerilere son biçiminin verilmesi ve karara bağlanması gibi konular öğretim yılı sonunda okul müdürünün ya da yardımcısına başkanlığında toplanan Sınıf Meclisinin görev kapsamındadır. Sınıf Meclisi, ilgili sınıfın derslerine giren öğretmenler ile iki veli temsilcisi, 2 öğrenci temsilcisi, eğitim danışmanı, meslek danışmanı, okul doktoru ile hemşiresi ve sosyal danışmandan oluşur.

14 yaşım dolduran öğrenciler ilk ve temel eğitim diploması (certifieat d'etudes primaires et elementaires=C.E.P.E.) alma sınavına girerler. 1981 yılından bu yana, kolejler daha önce verdikleri orta dereceli olgunluk diploması (brevet d'etudes du primer cycie=B.E.P.C.) yerine, artık temel eğitim diploması (brevet des collages) vermektedirler. Bu diploma üçüncü sınıfı bitirenlere verilir. Resmi devlet okulları ile devletçe resmen tanınan okullara giden öğrencilere, yıllık başarı durumlarına göre bu diploma verilir. Özel okullara giden ya da özel ders alarak kendini yetiştiren çocuklar, bu diplomayı almak için sınava girerler.
Ortaöğretim İkinci Basamak
Ortaöğretimde, birinci basamaktaki kolejlerden sonra, ikinci basamağı oluşturan liseler (lycee), öğrencilerin]' genel olarak iki farklı alanda yükseköğrenime hazırlar. Bunlardan birisi, kısaca "lise" olarak adlandırılan ve öğrencileri genel eğitim ve teknik eğitim dallarında yükseköğrenim olgunluk (baccalaureat) diplomasına hazırlayan genel ve teknik lise (lycee d'enseignement general et teknologique)'dir. Diğeri de, öğrencileri hem mesleğe, hem de mesleki eğitimle ilgili yükseköğrenime yönelik olgunluk diplomasına hazırlayan meslek lisesi (lycee professonnel) 'dir.
Kolejlerin yeniden düzenlenmesi ile ilgili etkinlikler tamamlandıktan sonra, 1981 yılında ortaöğretimin ikinci basamağının yeniden düzenlenmesi çalışmalarına başlanmıştır.
Öncelikle genel eğitim liselerinde başlatılan yeni düzenlemenin amacı, liselerin katı ve çok aşamalı (hiyerarşik) bir sınıflandırmaya dayalı farklılıkları azaltmak ve hedeflenen diploma türü için erken bir seçme yapma zorunluluğunu ortadan kaldırmaktı. Bu amaçla, önceleri "giriş sınıfı" (seconde) olarak adlandırılan onuncu sınıf, tüm öğrenciler için zorunlu ortak derslerin yer aldığı "yönlendirme sınıfı" (seconde de deterrnination)'na dönüştürülmüştür. Öğrencilerin hedeflediği diploma türüne göre, derslerin farklılaşması 11. ve 12. sınıflarda (premiere ye ten-ninole) olmaktadır.
Genel ve teknik liselerde, 1981-1982 öğretim yılından bu yana uygulanmakta olan öğretim programına göre, yönlendirme sınıfında kimi zorunlu ortak dersler ile zorunlu seçimlik derslere yer verilmektedir. Lisenin birinci sınıfının (10. sınıf = seconde) eğitim programında yer alan zorunlu ortak dersleri tüm öğrenciler alırlar. Seçimlik dersler ise teknoloji eğitimi ve genel eğitim alanıma göre belirlenir. Seçimlik dersler okulun olanaklarına göre arttırılabilir. Örneğin bilgisayar, üçüncü yabancı dil, teknik atölye vb. gibi. Sanat eğitimi ya da teknikerlik eğitimim seçen öğrenciler için özel nitelikte eğitim programları uygulanır. 1986 yılından başlayarak, teknoloji alanındaki derslerin içeriği, bu derslerin çekiciliğim artırmak ve teknoloji alanındaki gelişmelere uydurmak için yenilenmiştir.
Öğrenciler seçmeli dersler alanım, hedefledikleri diploma türüne göre belirlerler. Örneğin olgunluk diplomasın! teknik alandan almak isteyen bir öğrenci, birinci alandan ders seçer, ikinci alandan ders seçen bir öğrenci için, genel ve teknoloji eğitimi alanı açıktır. Her iki grup için de kesin yönlendirme 11. ve 12. sınıflarda olur ve öğrenci kesin seçimin! Bu sınıflarda yapmış olur.
Teknik eğitim alanında hem genel eğitim, hem de mesleki eğitim dersleri yer alır. Bu programa devam eden öğrenciler teknik eğitim olgunluk diploması (teknikerlik diploması) alırlar. Teknik eğitimde, 1985 yılında yapılan yeni düzenleme ile genel eğitim dersleri artırılmış ve mesleki eğitim dersleri de teknolojik gelişmeler doğrultusunda yeniden düzenlenmiştir.
Öte yandan, meslek liselerinin, 11 Temmuz 1975 tarihli Eğitim Yasası’na göre, daha önceki teknik eğitim kolejlerinin (collages d "enseignement technique) mesleki eğitim liselerine (lycee d' enseignemen professionnel) dönüşmesiyle kurulduğu söylenebilir. 2-3 yıllık programlarla mesleki eğitim veren bu kurumlar, daha sonra, 1985 yılında eğitim sisteminde yapılan yeni düzenleme sonucunda "meslek lisesi" (lycee professionnel) Meslek liseleri, ortaöğretimin birinci basamağında yer alan kolejlerin ikinci
dönemindeki (4. ve 3. sınıflar) teknoloji sınıflarından gelen ve 2 yıllık temel meslek eğitimi gören öğrencilere, ayrıca 2 yıllık bir mesleki eğitim vererek onları mesleki eğitim olgunluk diplomasına hazırlar.
Meslek liselerine şu öğrenciler alınır:
1. Kolejde iki yıllık öğrenimden sonra,beşinci sınıfı bitiren ve en az 14 yaşında olan; meslek eğitimine hazırlık kurslarına (CPPN) ya da çıraklık eğitimi ile ilgili hazırlık kurslarına devam ettikten sonra 2-3 yıllık bir eğitim sonunda bir meslekte uzmanlık diploması (certificatd 'aptitude professioneIle=CAP) almak isteyen öğrenciler,
2. Koleje dört yıl devam edip üçüncü sınıfı bitiren ve 2 yıllık bir mesleki eğitimden sonra sanat okulu diplomasi (brevet d' etudes professionnelles=BEP) almak isteyen öğrenciler. Meslek liselerinde, mesleki olgunluk diplomasına götüren 2 yıllık programlarda, haftada 32-36 saat ders yapılır. Bunun 16-18 saati genel eğitim derslerine; 16-18 saati de teknik ye mesleki alana ayrılır. Ayrıca öğrenciler her yıl 16-20 hafta işyerinde uygulama (pratik) yaparlar.
Meslek liselerinde eğitimi yapılan meslek alanları, bölgesel gereksinimlere göre belirlenir. Daha önceleri çeşitli teknik alanlarda bakım ve ticari alanda da işletme görevlerine dönük 5 meslek alanında eğitim verilirken, 1985'den sonra her yıl yeni mesleki eğitim alanları açılmıştır.
Meslek lisesinden alınan diplomalar (ÇAP ye BEP) uzmanlık gerektiren mesleklere doğrudan giriş olanağı sağlar. Ancak iki diploma arasında kimi farklılıklar vardır. Örneğin BEP, sanayi, ticaret, yönetim ve sosyal alanlarda gerekli genel mesleki bilgi ve becerileri kazandırır; ÇAP ise BEP'e göre, meslekte nitelik yönünden daha üstündür ve belli bir meslek için gerekli olan tüm bilgi ve becerileri kazandırır. Her iki gruptaki başarılı öğrenciler, lisenin teknik bölümünün ikinci sınıfına alınırlar ve burada, teknik alanla ilgili olarak yükseköğrenim olgunluk sınavına hazırlanırlar.
Fransa' da üniversiteye ve yüksekokullara yalnızca bakalorya (baccalaureat) sınavım veren lise mezunları alınmaktadır ( Sözer, 1997 ).

FRANSA’DA YÜKSEKÖĞRETİM
Fransız yükseköğretimi geleneksel olarak merkezi sistem ve özgürlük ilkelerine dayanmaktadır. Yükseköğretimde çok az ülkede programların hazırlanmasına ve diplomaların verilmesine müdahale edilmez. Fransa da bu ülkelerden biridir. Yükseköğretimde çok sayıda değişik kurumları kendi yapışı içinde toplar. Üniversiteler, yüksekokullar ve başka büyük öğretim kurumları, yükseköğretimi oluşturur. Öğrencilerin çoğunluğunun kabul edildiği üniversitelerde kuramsal öğretim yapılır ve mezunlara iş olanakları yönünden güvence verilmez. Sınırlı sayıda öğrencinin kabul edildiği yüksekokullar ise, ulusal ekonomiye yüksek düzeyde nitelikli eleman yetiştirirler.
17 Mart 1808 tarihli kararnameye göre, öğretimin 2. döneminin bitmesi bakalorya sınavlarıyla onaylanmış olur. Bakalorya bitirilen bölüme uygun olarak ilk Üniversite derecesi ve
aynı zamanda yükseköğretime giriş hakkıdır. Bunun yanında teknisyen bakaloryası olanlar da diğer bakaloryalarla eşittir. Öğrenciler yükseköğretime girişte aldıkları bakaloryaya uygun olarak yükseköğretime yönelirler. Bakaloryaya göre yönelinen yükseköğretim şunlardır:
A.Felsefe-Edebiyat bakaloryası olanlar:
Edebiyat Öğrenimi, Politik Bilimler Enstitüleri,
Hukuk Öğrenimi, Teknoloji Enstitüleri.
B.Ekonomi ve toplumsal bilimler bakaloryası olanlar:
Sosyal Bilimler Öğrenimi, Politik Bilimler Enstitüleri,
Ekonomik Bilimler Öğrenimi, Üniversite Teknoloji Enstitüleri.
C. Matematik ve Doğa Bilimleri Bakaloryası olanlar:
Fen Bilimleri Yüksek Okullarının Hazırlık Sınıfları.
Fen Bilimleri Öğrenimi,
Teknoloji Enstitüleri,
Tıp Öğrenimi.
D. Matematik Ve Doğa Bilimleri Bakaloryası olanlar:
Doğa Bilimleri Öğrenimi, Eczacılık Öğrenimi,
Tıp Öğrenimi, Teknoloji Enstitüleri.
E. Tarım ve Teknik Bilimler bakaloryası olanlar:
Tarım Yüksekokulları ve Enstitüleri,
Teknoloji Enstitüleri.
F. Matematik ve Teknik Bilimler bakaloryası olanlar:
Mühendislik Yüksekokulları Hazırlık Sınıfları,
Fen Bilimleri Öğrenimi,
Teknoloji Enstitüleri.
Sosyal Bilimler ve Edebiyat Öğrenimi isteyen tüm bakaloryalar kabul edilirken, Hukuk Öğrenimine A, B, C, D, E bakaloryası alanlar isterlerse devam etmektedirler. A ye B bakaloryası alanlar ise Rektörlükçe okul dosyalarının incelenmesi ve bir sözlü sınavdan sonra Fen Bilimleriyle ilgili bölümlere yazılabilir.
Fransa'da üniversite bir grup fakültenin bir araya gelmesi demektir. Bu nedenle, kimi bilim dalları bağımsız fakülteler yerine başka fakültelerin bünyesinde gelişmiştir. Örneğin, Ekonomi, Hukuk Fakültesinde, Beşeri Bilimler, Sosyal Bilimler bünyesinde gelişmiştir. Fransa'da yükseköğretim, üniversitelerle birlikte yüksek okulları da kapsamına almaktadır. Yüksekokullar yüksek düzeyde bilim yapan ünlü kuruluşlardır.
Fransa 25 akademi bölgesine ayrılmıştır. Bu akademi bölgelerinde 60 üniversite olup, 13' ü Paris'te bulunmaktadır. Ayrıca denizaşırı topraklarda, Saint-Denis, Gyane ve Antilles olmak üzere de üniversite merkezleri vardır. 137 yüksekokulun çoğunluğu ise Paris'te bulunmaktadır.
Yükseköğretimin öğrenci bakımından amaçları şunlardır;
1. Öğrencilere yalnız gerekli bilgileri değil, meslek seçme ve mesleklere yönelme konularında da bilgileri vermek,
2. Dengeleyici ve tamamlayıcı bir yetiştirmeye olanak vermek amacıyla toplumsal, kültürel ve spora ilişkin etkinlikleri sağlamak.
1968 yılında Fransa'da yükseköğretimde bir reform yapılmıştır. Bu reform iki ilkeye dayanmaktadır. Bunlar, "özerklik" ve "katılma" ilkeleridir. Özerklik yasal, yönetsel, eğitsel ve mali yönlerden yenilikler getirmiştir. Yönetsel özerklik, araştırma ve öğretim birimlerinin bilimsel ve kültürel çalışmaları ve işlevlerinde statü ve yapılarında kendisi göstermektedir, kurum ye üniteleri bir konsey ye konseyce seçilen bir başkan yönetir. Eğitsel özerklik, bilimsel ve kültürel kamu kurumları, araştırma ve öğretim üniteleri, kendi öğretim etkinliklerim' araştırma programlarım, eğitim yöntemlerim ne değerlendirme usullerim belirlemektedir. Mali özerklik ise bütçelerin kurumlar tarafından düzenlenmesidir. Bütçeler bölge ve ulusal konseyin onaylarından sonra kabul edilir. "Katılma" ise yapılardaki Yenileşmeyi sağlar. Çağdaş bir toplumda ilerleme ve yeni bilgiler edinme herkesin daha çok sorumluluk almasıyla olanaklı olduğu ilkesi katılma ilkesini getirmiştir. Öğrenciler, araştırıcılar. Yönetici ve teknik personel, seçilen kurullarda temsilcileri aracılığıyla yönetime katılırlar. Katılma ilkesi eğitsel, mali ve yönetim alanlarında olmaktadır.
Fransa'da yükseköğretimde üniversitelerin yanında yüksekokullar da yer alır. Yüksekokullar 19. yüzyılda Fen ve Teknik Bilimlerin gelişmesine paralel olarak kurulmuş ve gelişmişlerdir. Fen ve Teknik Bilimlerin gelişmesi üniversitelerden ayrı nitelikli elemanların yetiştiği okulların açılmasına neden olmuştur. Çeşitli bakanlıklara bağlı olan yüksekokullar araştırıcı ve öğretmen, yetiştirdiği gibi yönetim ve orduya da eleman yetiştirir. Çeşitli bakanlıklara bağlı olan yüksekokullar şunlardır:
• Milli Eğitim Bakanlığına bağlı olan yüksekokullar:
Yüksek Öğretmen Okulları,

Teknik Yüksek Öğretmen Okulu,

Sanat ve Meslek Yüksek Okulu.
• Milli Savunma ve öteki bakanlıklara bağlı yüksek okullar:
Ulusal Yönetim Okulu, Ulusal Yollar ve Köprüler Yüksekokulu,
Politeknik Okulu, Ulusal iletişim Yüksekokulu,
Gemicilik Okulu, Ticari Etüdier Yüksekokulu,
Havacılık Yüksekokulu, Ulusal Tarım Bilimleri Yüksekokulu,
Ulusal Denizcilik Yüksekokulu, Ulusal Veterinerlik Okulu,
Ulusal Madencilik Yüksekokulu
Yüksek okulların ana nitelikleri yatılı ve gündüzlü olmalarına, kullandıkları yöntemlere, öğrenim sürelerine ve iş alanlarına göre değişiklik gösterir. Öğrenim süresi verilen bilginin karmaşıklığına göre artar. Genellikle öğrenim 2 ile 5 yıl arasında değişir. Programlanan alanlara ilişkin genel ve uzmanlık disiplinlerim içerir. kullanılan yöntemler üniversitelere göre oldukça farklı ve değişiktir. Staj, tartışma ve konferanslar öğretimi destekleyen etkinliklerdir. Öğrenciler öğrenim sonunda başarılarına göre sıralanırlar. Sıralama öğrencilerin ise girmelerinde yarar sağlar.

GiCiK isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla

GiCiK Kullanicisinin Son 5 Konusu
Baslik Kategori Son Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj
Günde 1.5 litre su içip 2.5 kilo verebilirsin… Bakım ve Guzellik GiCiK 0 7758 04-22-2014 12:48 PM
Sık yıkanan saç daha fazla dökülüyor Bakım ve Guzellik GiCiK 0 4617 04-22-2014 12:44 PM
Koyu renk ruj ne zaman sürülür? Bakım ve Guzellik GiCiK 0 5155 04-22-2014 12:41 PM
El Titremesi Neyin Belirtisidir ? Genel Sağlık GiCiK 0 4716 04-13-2014 04:26 PM
Sevgiliye Romantik Aşk Sözleri Aşk ve Sevgi GiCiK 1 6319 04-13-2014 03:13 PM

Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

(View-All Konu Okunma Sayisi : 1
GiCiK
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Tüm Zamanlar GMT +2 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 05:22 AM.

Forum Yasal Uyarı

Kuruluş : 2013
2013 - "HayalSohbet Forum" her hakkı saklıdır.
HS-Forum - HAYALSOHBET iştirakidir.
Sohbet - Chat
YASAL UYARI : İçerik sağlayacı paylaşım sitelerinden biri olan hayal forum Adresimizde 5651 Sayılı Kanun'un 8. Maddesine ve T.C.K'nın 125. Maddesine göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. hayal forum hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler, Yöneticilerimiz ile iletişime geçilmesi yada iletişim formunu doldurulması halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde hayal forum yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacak ve size dönüş sağlanacaktır.



Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0 RC 1
User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.1.0 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2020 DragonByte Technologies Ltd. Runs best on HiVelocity Hosting.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402